lördag, november 4

I FELL IN LOVE...PLANERAR ETT RÅN...YOLO!


Asså, vad säger man?
I JUST FELL IN LOVE with ANNE VEST creations.


Blev bjuden på ett mysigt litet event på FGL
Precis när jag skall kliva ur bilen ser jag ryggtavlan på en tjej
iklädd världens finaste jacka mitt norra öga någonsin skådat.
Gahhhhhhh!

Ser att kvinnan går med bestämda steg åt samma håll som jag är på väg,
rätt in i butiken...det var Karoline de la Concha. Mycket trevlig tjej
skall jag tillägga. Jag fick ju prova jackan och allt...sen var jag fast.

Plötsligt får jag en hint om att ögonstenen är till salu.
JA BA, kved inombords, Aahhhg.

Hur löser jag detta.
Grubbel grubbel 
( som professor Baltazar ni vet, trampa trampa, fram och tillbaka, å så PING!)

Fick en alldeles lysande idé.
Jag rånar mig själv på pensionspengarna.
Försjutton gubbar, vem vet om man ens blir pensionär???
om jag skulle bli det, så rånar jag en bank...det kan inte gå fel.
Antingen kommer jag undan och blir rik som ett troll,
alternativt, åker dit så det smäller om det och får rena lyxliret i finkan.
Bättre mat en på äldreboenden har jag hört. Jag slipper städa och tvätta 
och sen kan ni ju själva fantisera om vilka historier jag kommer få höra i
rastgården, uppehållsrummet och vi trefikat. För fikar gör man väl i finkan?

Besök sådär sporadiskt, precis som på åldringhemmet.
Ja, ni hör ju själva. Det kan bara bli bra.
Jackan är min och jag kommer bära den med kärlek och stolthet.

YOLO!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar